Gra z pewnością nie stała się noob friendly, w zamyśle miało być łatwiej - ale do końca tak nie jest. Z pewnością łatwiejsze jest budowanie rozpiski, ale już samo latanie i idąca przy tym kmina spowodowana ilością upgrade i celami misji powoduje że na poziomie samej rozgrywki jest trudniej.
Zmiany.
1. ROAD - czyli rzut na inicjatywę po ustawieniu diali, duży PLUS. Stała inicjatywa potrafiła ustawić rozgrywkę do końca, teraz musisz kombinować bo nie wiesz czy lecisz pierwszy czy drugi - w przypadku statków z tym samym INI
2. Nowe zasady obstakli - duży PLUS. Teraz zanim w coś wlecisz to zastanowisz się dwa razy.
3. Misje - z początku miałem wątpliwość, ale gra zyskała. Na razie jest ich 4, z czasem pojawi się więcej - chociaż to tylko domysły. Ga ma teraz inny wymiar niż tylko latanie wkoło siebie - teraz musisz pomyśleć jak zdobyć punkty z celów misji. PLUS
4. Nowa punktacja - tu mam trochę wątpliwości czy liczba punktów na statki (20) nie jest za mała. W praktyce statki kosztują od 2 do 7 punktów i przez to wydaje się że część wyborów jest oczywista. Oddzielny limit LOADOUTÓW, jest ok - ale tu premiowana jest znajomość kart upgrade, na stole bowiem pojawiają się karty używane wcześniej raczej niezbyt często.
5. Fokus/calc po bumpie i możliwość strzału w R0 - nie mam zdania. To zmienia sporo, ale działa w obie strony.
6. Lista kart zbanowanych - kwestia przyzwyczajenia. Brakuje mi umiejek "podglądających" dial, trzeba się przestawić.
Ogólnie po rozegraniu większej ilości gier uważam że jest na plus. Zmiany wprowadziły sporo nowych rzeczy, ale to wciąż ten sam X Wing.
Jeżeli chcecie dowiedzieć się kilku rzeczy o "nowym" X Wingu to zapraszam do obejrzenia wywiadu z Aftarem, w którym wspomina o planach AMG i Rebela, omawia zmiany i stara się wyjaśnić co stało za ich wprowadzeniem.
https://www.youtube.com/watch?v=2OoKcdv5Cp8