Podręcznik do RPG
Regulamin forum
Tutaj można dyskutować na tematy ogólnie związane z grami RPG, nie powiązane z konkretnym tytułem.
Tutaj można dyskutować na tematy ogólnie związane z grami RPG, nie powiązane z konkretnym tytułem.
-
- Posty: 320
- Rejestracja: 12 sty 2017, 23:46
- Been thanked: 2 times
Re: Podręcznik do RPG
Ok czyli obrona ma miejsce tylko wtedy gdy określamy KP. Jak atakujący już trafi to wtedy zostaje obliczyć obrażenia jakie zada dzięki!
Od paru dni przerabianie różne mechaniki i powoli chce je porównać by wybrać co " najrealniej " działa.
Jak zrobię zestawienie to wrzucę u się poradzę was co myślicie o tym - która ma jakie wady/zalety
Od paru dni przerabianie różne mechaniki i powoli chce je porównać by wybrać co " najrealniej " działa.
Jak zrobię zestawienie to wrzucę u się poradzę was co myślicie o tym - która ma jakie wady/zalety
- costi
- Posty: 3416
- Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
- Lokalizacja: Warszawa - Ochota
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
Re: Podręcznik do RPG
Najrealniej? Mało która, bo rzut na trafienie w walce wręcz nie ma żadnego sensu.
A jeśli chodzi o mechanikę, która bardzo dobrze współgra z settingiem, to polecam One Ring.
A jeśli chodzi o mechanikę, która bardzo dobrze współgra z settingiem, to polecam One Ring.
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Moja kolekcja
Re: Podręcznik do RPG
Pamiętać należy że bronie rzucane/miotane używają modyfikatora Zręczności ale są też takie jak wspomniany sztylet który zarówno może być rzucany jak i pchany(Siła). No i są jeszcze czary które używają 3 innych cech(Inteligencja, Mądrość lub Charyzma).
-
- Posty: 320
- Rejestracja: 12 sty 2017, 23:46
- Been thanked: 2 times
Re: Podręcznik do RPG
Zauwazylem jakby dwie metody "testow"w RPG.
Niekiedy uzywa sie wielu roznych kostek jak w savage worlds lub D20 jak w d&d. Jak uwazacie ktora metoda jest lepsza? jakie sa ich wady i zalety z doświadczenia?
Mechanike z Warhammera chyba porzuce ze wzgledu na duza losowosc przy k100 i jakby mniejszy wplyw przeciwnika przy tych testach a wiekszy MG.
To jak z wadami i zaletami tych mechanik?
Niekiedy uzywa sie wielu roznych kostek jak w savage worlds lub D20 jak w d&d. Jak uwazacie ktora metoda jest lepsza? jakie sa ich wady i zalety z doświadczenia?
Mechanike z Warhammera chyba porzuce ze wzgledu na duza losowosc przy k100 i jakby mniejszy wplyw przeciwnika przy tych testach a wiekszy MG.
To jak z wadami i zaletami tych mechanik?
Re: Podręcznik do RPG
W D&D nie używasz tylko d20
Ale ogólnie ten system jest bardzo przejrzysty. Savage Worlds nie grałem więc się nie wypowiadam.
Ale ogólnie ten system jest bardzo przejrzysty. Savage Worlds nie grałem więc się nie wypowiadam.
-
- Posty: 320
- Rejestracja: 12 sty 2017, 23:46
- Been thanked: 2 times
Re: Podręcznik do RPG
a podpowiesz co oznacza kostka wytrzymałości przy klasach postaci?sirwei pisze:W D&D nie używasz tylko d20
Ale ogólnie ten system jest bardzo przejrzysty. Savage Worlds nie grałem więc się nie wypowiadam.
Re: Podręcznik do RPG
Tak zwana Hit Dice?
Rzut nią(lub średnia) daje ci dodatkowe stałe punkty życia po wejściu na kolejny poziom rozwoju postaci.
Rzut nią(lub średnia) daje ci dodatkowe stałe punkty życia po wejściu na kolejny poziom rozwoju postaci.
-
- Posty: 320
- Rejestracja: 12 sty 2017, 23:46
- Been thanked: 2 times
Re: Podręcznik do RPG
Teraz rozumiem! Dzięki!sirwei pisze:Tak zwana Hit Dice?
Rzut nią(lub średnia) daje ci dodatkowe stałe punkty życia po wejściu na kolejny poziom rozwoju postaci.
Ogólnie to znalazłem małe opracowanie podręcznika do dd - w skrócie wyjaśnia jak tworzyć postać i na przykładach tłumaczy podstawy mechaniki. Inne światy też mają takie streszczenia żeby się zapoznać przed gra?
Podsumowując główne to: Świat Mroku, DnD oraz Warhammer. Coś jeszcze warto zapoznać z najbardziej popularnych światów / mechanik?
Re: Podręcznik do RPG
Na stronie Fajne RPG są do ściągnięcia wersje próbne Savage Worlds (mechanika uniwersalna), Wolsunga (steampunk), oraz Pieśni Lodu i Ognia (wiadomo co ).
Natomiast ich sklep internetowy od dłuższego czasu leży.
BTW wiem, że nie ten dział (lecz w końcu cały ten temat jest trochę offtopowy ) ale w sklepie Copernicusa rabat 15% do 3 maja.
Natomiast ich sklep internetowy od dłuższego czasu leży.
BTW wiem, że nie ten dział (lecz w końcu cały ten temat jest trochę offtopowy ) ale w sklepie Copernicusa rabat 15% do 3 maja.
-
- Posty: 320
- Rejestracja: 12 sty 2017, 23:46
- Been thanked: 2 times
-
- Posty: 320
- Rejestracja: 12 sty 2017, 23:46
- Been thanked: 2 times
Re: Podręcznik do RPG
Jeszcze pytanko jedno: jak przebiega atak dystansowy? Opiszesz podobnie jak wyżej ? bardzo by mi to pomoglo zrozumieć jak to działa xDsyd3r pisze:Obrona nazywa się klasą pancerza (KP). Liczy się ją według wzoru:Szpanerski pisze:Ok a jak ustalanie atrybutów na początku się odbywa? Przykładowo obronę lub atak?
KP = 10 + modyfikator ze Zręczności + modyfikator ze zbroi + inne modyfikatory (magia, specjalne zdolności).
Modyfikator ataku = modyfikator z Siły + premia zależna od poziomu postaci + inne modyfikatory (magia, specjalne zdolności).
Atakujący rzuca k20. Do wyniku z kostki dodaje swój modyfikator ataku. Jeśli ta suma jest większa niż KP atakowanego, to atak trafia.
Na obrażenia rzuca się kostką zależną od rodzaju broni, i dodaje się modyfikator z Siły atakującego. Dla orientacji: sztylet zadaje k4, maczuga k6, długi miecz k8, a topór dwuręczny k12. Obrażenia odejmuje się od Żywotności trafionej istoty. Gdy czyjaś Żywotność spadnie do zera postać zostaje wyeliminowana i może umrzeć.
- costi
- Posty: 3416
- Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
- Lokalizacja: Warszawa - Ochota
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
Re: Podręcznik do RPG
A tak z ciekawości - czemu poszukiwania erpega zaczynasz od mechaniki, a nie od settingu?
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Moja kolekcja
-
- Posty: 320
- Rejestracja: 12 sty 2017, 23:46
- Been thanked: 2 times
Re: Podręcznik do RPG
Wiesz nie do końca szukam teraz gry żeby zacząć w nią grać. Raczej staram się zrozumieć te zasady które już istnieją w obecnych grach. Mam w planach coś swojego- nie RPG. Ale te mechaniki bardzo mi się przydadzą. Temu robię takie rozeznaniecosti pisze:A tak z ciekawości - czemu poszukiwania erpega zaczynasz od mechaniki, a nie od settingu?
- costi
- Posty: 3416
- Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
- Lokalizacja: Warszawa - Ochota
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
Re: Podręcznik do RPG
To zerknij sobie jeszcze na One Ring i erpegi Fantasy Flight Games osadzone w realiach SW (Edge of the Empire, Age of Rebellion i Force and Destiny - wszystkie używają tej samej mechaniki). W miarę prostym, a dającym dużą swobodę systemem jest też 2d20 Modiphiusa.
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Moja kolekcja
Re: Podręcznik do RPG
W D&D 5 mechanika walki wręcz i dystansowej jest niemal identyczna. Określasz jedynie dodatkowo zasięg i linię wzroku gdy grasz na macie. Co do star Wars to też polecam zapoznanie się. Szybka i intuicyjna mechanika dająca duże pole do własnej interpretacji.
-
- Posty: 320
- Rejestracja: 12 sty 2017, 23:46
- Been thanked: 2 times
- costi
- Posty: 3416
- Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
- Lokalizacja: Warszawa - Ochota
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
Re: Podręcznik do RPG
Niektóre. Co chcesz wiedzieć?
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Moja kolekcja
-
- Posty: 320
- Rejestracja: 12 sty 2017, 23:46
- Been thanked: 2 times
Re: Podręcznik do RPG
Jakiś typowy bitewniak, któremu powinienem się przyjrzeć żeby zrozumiec jak to działa?costi pisze:Niektóre. Co chcesz wiedzieć?
Bardzo podoba mnie się wizualnie Myth - choć nie wiem czy to dobra dziedzina? Chcę się przyjrzeć jak tam wygląda mechanika walki itd.
Klimat fajny jest ten stworzony w władcy pierscieni. Rasy jak z RPG. Coś gdzie każdy ma armię, jednostki, dowódców którzy mają jakieś lepsze statystyki i prowadzi walkę. Coś w tym stylu na pewno jest xD
-
- Posty: 320
- Rejestracja: 12 sty 2017, 23:46
- Been thanked: 2 times
Re: Podręcznik do RPG
Choć widzę że to jednak nie bitewna gra...ale chyba warto ją przesledzic w kwestii poznania mechaniki walki?
- costi
- Posty: 3416
- Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
- Lokalizacja: Warszawa - Ochota
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
Re: Podręcznik do RPG
Fantasy? Warhammer 9th age, Age of Sigmar, Runewars Miniature Game, Kings Of War, Frostgrave, i pewnie jeszcze zapominam o wielu.Szpanerski pisze:Jakiś typowy bitewniak, któremu powinienem się przyjrzeć żeby zrozumiec jak to działa?costi pisze:Niektóre. Co chcesz wiedzieć?
Bardzo podoba mnie się wizualnie Myth - choć nie wiem czy to dobra dziedzina? Chcę się przyjrzeć jak tam wygląda mechanika walki itd.
Klimat fajny jest ten stworzony w władcy pierscieni. Rasy jak z RPG. Coś gdzie każdy ma armię, jednostki, dowódców którzy mają jakieś lepsze statystyki i prowadzi walkę. Coś w tym stylu na pewno jest xD
Nie ma czegoś takiego jak "typowy bitewniak". Innymi prawami rządzi się system przestawiający duże bitwy (różnie dla fantasy, s/f i systemów historycznych), innymi skirmish, w którym masz starcia małych oddziałów czy indywidualnych modeli (np. Infinity), a jeszcze innymi wszelkie systemy symulujące walki okrętów kosmicznych (X-Wing, Armada).
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Moja kolekcja
-
- Posty: 320
- Rejestracja: 12 sty 2017, 23:46
- Been thanked: 2 times
Re: Podręcznik do RPG
Masz może próbkę PLiO jeszcze na dysku?motti pisze: ↑29 kwie 2017, 21:48 Na stronie Fajne RPG są do ściągnięcia wersje próbne Savage Worlds (mechanika uniwersalna), Wolsunga (steampunk), oraz Pieśni Lodu i Ognia (wiadomo co ).
Natomiast ich sklep internetowy od dłuższego czasu leży.
BTW wiem, że nie ten dział (lecz w końcu cały ten temat jest trochę offtopowy ) ale w sklepie Copernicusa rabat 15% do 3 maja.
Teraz to żadna ze stron nie działa :<
Re: Podręcznik do RPG
Ja niestety nie mam, z moim komputerem różne rzeczy się działy od 2017 roku
Znalazłem pliki od Gramela udostępnione przez nich: http://wydawnictwogramel.pl/download/. Tej próbki PLiO tam nie widzę, ale za to jest np. mapa Westeros, więc może tam gdzieś się kryje i starter tylko go nie zauważam....
EDIT: Wydawcą polskiej Pieśni było chyba jednak FajneRPG a nie Gramel, nie do końca wiem jakie były powiązania między tymi wydawnictwami.
-
- Posty: 2591
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
- Has thanked: 1234 times
- Been thanked: 1453 times
Re: Podręcznik do RPG
Jeśli interesuje cię "mechanika" rodem z lat 80tych w stylu "rzuć kostkami by zobaczyć czy trafiłeś a następnie czekaj aż inni zrobią to samo by znów móc rzucić kostkami" to pewnie, idź w D&D ;P Z podobnymi rozwiązaniami polecam też Chińczyka i MonopolySzpanerski pisze: ↑27 kwie 2017, 18:04a czym sa "dedeczki" ?:D bo z opisu ze to glownie duzo akcji i mechaniki to własnie mnie interesujeKostaki pisze:Oczywiście, tylko w tym przypadku jeśli Gracze nie mają inicjatywy i są przyzwyczajeni do "bycia zabawianymi" przez MG wyjdzie nasiadówa najwyżej przy piwie (ewentualnie bez) a nie RPGDeem pisze:RPG to nie Mistrz Gry o czym dobrze świadczą systemy, które takiego tworu nie przewidują.
Jedni oczekują mechaniki i łażenia po lochach typu dedeczki klasyczne (zabijanie potworów inkasowanie skarbów i levelowanie - oczywiście w dedeczki da się grać w każdy inny sposób ), inni wielowątkowej fabuły, moralnych wyborów, ciekawych konfliktów i poodgrywania sobie kogoś innego razem z innymi ludźmi.
Wszystko zależy od tego, co chce się osiągnąć przez to spotkanie - jeden lubi ogórki, inny ogrodnika córki
Kompletny opis mechaniki do nieprzeszkadzającego w rozgrywce systemu dla początkujących jest np tutaj: https://fate-srd.com/fate-accelerated/w ... ou-want-be
Lubię TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")