Punkty zdobywasz tylko na koniec ery (poza drobiazgami np. za wykorzystanie kupieckiego piwa). W przypadku przebudowy nie tracisz punktów, o ile zdobyłeś je z danego budynku w poprzedniej erze.foobar1988 pisze: ↑22 gru 2021, 23:18 Witam, mam pytanie. Widziałem dwie rozgrywki na yt (sologram, planszowe bestie). Sam jeszcze nie grałem w Brassa, ale studiowałem 2 instrukcje (PL i ENG) i:
W jednej rozgrywce po odwróceniu przedsiębiorstwa sobie dodawali punkty na torze punktacji w drugiej na innym kanale yt nie (dopiero na koniec ery). To jak robić? Ja bym od razu dodawał, ale instrukcja o tym milczy. Myślę tak, ponieważ Przebudowa "Jednak gracze nie tracą wcześniej zdobytych PZ czy uzyskanego dochodu za Przebudowane żetony przedsiębiorstw". Rozumiem to tak, że te punkty wcześniej jakoś ci gracze zdobyli (i to by miało sens) - raczej nie po podsumowaniu ery kanałowej.
Druga nieścisłość w instrukcji: "W efekcie podczas rozgrywki 2-osobowej nie umieszczaj żetonów kupców w Warrington." Patrzę obok na Warrington a tam ** *** ****. Czyli nie o to chodzi?
Brass: Birmingham - pytania i wątpliwości
- Koziełło
- Posty: 905
- Rejestracja: 13 cze 2018, 13:11
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 234 times
- Been thanked: 315 times
Re: Brass: Birmingham - pytania i wątpliwości
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 14 maja 2020, 12:30
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 1 time
Re: Brass: Birmingham - pytania i wątpliwości
Czy w takim razie ja dobrze rozumiem, że przebudowa przedsiębiorstwa przeciwnika jest dosyć intratnym pomysłem bo nie dość, że mu kasuję punkty (na koniec ery nie dostanie) to jeszcze mam szansę sam sobie dodać? Właśnie z tego powodu uznałem, że w grze yt pomysł dodawania punktów na bieżąco jest bardziej sensowny. Jest jakieś inne przeciwwskazanie by tego nie robić?
- Atamán
- Posty: 1347
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 562 times
- Been thanked: 284 times
Re: Brass: Birmingham - pytania i wątpliwości
Zgadza się, jak się uda przebudować komuś biznes, to tamten gracz będzie do tyłu z punktami. Ale wcale nie jest łatwo do takiej sytuacji doprowadzić.
W teorii to jest intratne, ale w praktyce to wygląda tak, że rzadko są spełnione warunki do tego, żeby zrobić przebudowę budynku przeciwnika. A nie jest to aż tak intratne, by opłacało się celowo doprowadzać do takiej sytuacji. Z moich doświadczeń wynika, że największa szansa jest zrobić to z kopalnią węgla pod koniec drugiej ery, gdy ludzie budują dużo torów, a ceny węgla skaczą mocno do góry. Przy czym przebudowując komuś obróconą kopalnię węgla, to komuś max 3 punkty odbierzesz, a dochód już nie spadnie. Na hutach stawka jest większa, ale w zaawansowanym składzie też nie bardzo są warunki do tego, bo w pierwszej erze zużycie żelaza jest małe, a w drugiej zyski z budowy na tyle duże, że wielu graczy w to idzie (zwłaszcza widząc duże ceny). No może w 2 osobowej grze jest na to największa szansa, ale pewnie trzeba by do jakoś sprytnie ograć robiąc develop 2 niższych lvli swoich hut, by doprowadzić do niedoborów. Na hutach max można 7 pkt odebrać w takiej sytuacji przeciwnikowi - nadal nie jestem przekonany, czy jest to tego warte.
W Brass:Lancashire przebudowa biznesu przeciwnika może być bardziej działającą strategią, bo tam maksymalne ceny mają niższy poziom.
A co do przeciwskazań dotyczącej liczenia punktów na bieżąco, to ew. zasady dotyczące bankructwa za tym mogą przemawiać (mam na myśli to, że jak nie masz jak zapłacić za swój ujemny dochód, to w pierwszej kolejności tracisz pkt, a dopiero później swoje biznesy). Nie wiem czy liczenie punktów na bieżąco nie złagodzi kary za brak pieniędzy na tyle, że jakaś strategia na taktyczne bankructwo nie stanie się możliwą opcją. To wymagałoby testów, bo trudno jest to ocenić tak na papierze. (taktyczne bankructwo to termin stworzony przez graczy Eclipse, bo tam zasady dotyczące bankructwa są na tyle łagodne, że niektórzy gracze stosują strategię celowego grania na brak pieniędzy na pewnym etapie gry)
A inna sprawa to jeszcze liczenie punktów za połączenia - wg mnie zliczanie tego i aktualizowanie w trakcie gry byłoby strasznie upierdliwe, ale teoretycznie możliwe do zrobienia (dodaj punkty po zbudowaniu połączenia, po obróceniu biznesu zaktualizuj punktację wszystkim graczom, które mają połączenia wychodzące z danej lokacji).
(Aczkolwiek te dywagacje o liczeniu punktów, to powinny być w dziale Modyfikacje i warianty zasad, bo tutaj powinna być rozmowa tylko o oficjalnych zasadach, a te są jednoznaczne - punkty liczymy na końcu każdej ery.)
W teorii to jest intratne, ale w praktyce to wygląda tak, że rzadko są spełnione warunki do tego, żeby zrobić przebudowę budynku przeciwnika. A nie jest to aż tak intratne, by opłacało się celowo doprowadzać do takiej sytuacji. Z moich doświadczeń wynika, że największa szansa jest zrobić to z kopalnią węgla pod koniec drugiej ery, gdy ludzie budują dużo torów, a ceny węgla skaczą mocno do góry. Przy czym przebudowując komuś obróconą kopalnię węgla, to komuś max 3 punkty odbierzesz, a dochód już nie spadnie. Na hutach stawka jest większa, ale w zaawansowanym składzie też nie bardzo są warunki do tego, bo w pierwszej erze zużycie żelaza jest małe, a w drugiej zyski z budowy na tyle duże, że wielu graczy w to idzie (zwłaszcza widząc duże ceny). No może w 2 osobowej grze jest na to największa szansa, ale pewnie trzeba by do jakoś sprytnie ograć robiąc develop 2 niższych lvli swoich hut, by doprowadzić do niedoborów. Na hutach max można 7 pkt odebrać w takiej sytuacji przeciwnikowi - nadal nie jestem przekonany, czy jest to tego warte.
W Brass:Lancashire przebudowa biznesu przeciwnika może być bardziej działającą strategią, bo tam maksymalne ceny mają niższy poziom.
A co do przeciwskazań dotyczącej liczenia punktów na bieżąco, to ew. zasady dotyczące bankructwa za tym mogą przemawiać (mam na myśli to, że jak nie masz jak zapłacić za swój ujemny dochód, to w pierwszej kolejności tracisz pkt, a dopiero później swoje biznesy). Nie wiem czy liczenie punktów na bieżąco nie złagodzi kary za brak pieniędzy na tyle, że jakaś strategia na taktyczne bankructwo nie stanie się możliwą opcją. To wymagałoby testów, bo trudno jest to ocenić tak na papierze. (taktyczne bankructwo to termin stworzony przez graczy Eclipse, bo tam zasady dotyczące bankructwa są na tyle łagodne, że niektórzy gracze stosują strategię celowego grania na brak pieniędzy na pewnym etapie gry)
A inna sprawa to jeszcze liczenie punktów za połączenia - wg mnie zliczanie tego i aktualizowanie w trakcie gry byłoby strasznie upierdliwe, ale teoretycznie możliwe do zrobienia (dodaj punkty po zbudowaniu połączenia, po obróceniu biznesu zaktualizuj punktację wszystkim graczom, które mają połączenia wychodzące z danej lokacji).
(Aczkolwiek te dywagacje o liczeniu punktów, to powinny być w dziale Modyfikacje i warianty zasad, bo tutaj powinna być rozmowa tylko o oficjalnych zasadach, a te są jednoznaczne - punkty liczymy na końcu każdej ery.)
- Bruno
- Posty: 2026
- Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1507 times
- Been thanked: 1154 times
Re: Brass: Birmingham - pytania i wątpliwości
To praktycznie w ogóle nie wchodzi w grę, bo trzeba by aktualizować punktację za połączenia także, gdy ktoś zbuduje nowe przedsiębiorstwo w mieście, do którego już prowadzą jakieś połączenia, plus nanosić ewentualne zmiany w razie jego przebudowy. A lot of trouble!Atamán pisze: ↑23 gru 2021, 00:31 A inna sprawa to jeszcze liczenie punktów za połączenia - wg mnie zliczanie tego i aktualizowanie w trakcie gry byłoby strasznie upierdliwe, ale teoretycznie możliwe do zrobienia (dodaj punkty po zbudowaniu połączenia, po obróceniu biznesu zaktualizuj punktację wszystkim graczom, które mają połączenia wychodzące z danej lokacji).
Z innej beczki, też dot. zasad:
- kiedyś zagrałem w ten sposób, że gdy dwóch graczy wydało tyle samo pieniędzy w turze, to ich wzajemna pozycja na torze kolejności ulegała odwróceniu. Potem okazało się, że wg reguł to był błąd, bo ich wzajemna kolejność powinna pozostać taka sama. Niemniej takie rozwiązanie wydaje mi się lepsze, bo bardziej sprzyja zwiększeniu dynamiki zmian i utrudnieniu graczom stosunkowo łatwego do realizacji, taktycznego "okupowania" przez kilka rund tej samej pozycji.
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
- Atamán
- Posty: 1347
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 562 times
- Been thanked: 284 times
Re: Brass: Birmingham - pytania i wątpliwości
To prawda upierdliwe, ale w teorii by się dało.Bruno pisze: ↑23 gru 2021, 02:08To praktycznie w ogóle nie wchodzi w grę, bo trzeba by aktualizować punktację za połączenia także, gdy ktoś zbuduje nowe przedsiębiorstwo w mieście, do którego już prowadzą jakieś połączenia, plus nanosić ewentualne zmiany w razie jego przebudowy. A lot of trouble!Atamán pisze: ↑23 gru 2021, 00:31 A inna sprawa to jeszcze liczenie punktów za połączenia - wg mnie zliczanie tego i aktualizowanie w trakcie gry byłoby strasznie upierdliwe, ale teoretycznie możliwe do zrobienia (dodaj punkty po zbudowaniu połączenia, po obróceniu biznesu zaktualizuj punktację wszystkim graczom, które mają połączenia wychodzące z danej lokacji).
Pamiętam, że jak poznałem tę zasadę, to też wydała mi się dziwna, ale teraz chyba kumam. Okupowanie stałe jakiejś pozycji w tej grze nie daje specjalnych benefitów. Taktyczne zmienianie pozycji jest tym, co to umożliwia, zwłaszcza przeskok z ostatniego miejsca na pierwsze (masz wtedy 4 akcje bez interwencji innych graczy). Wg mnie taki manewr nie może być za łatwy do wykonania.Bruno pisze: ↑23 gru 2021, 02:08 Z innej beczki, też dot. zasad:
- kiedyś zagrałem w ten sposób, że gdy dwóch graczy wydało tyle samo pieniędzy w turze, to ich wzajemna pozycja na torze kolejności ulegała odwróceniu. Potem okazało się, że wg reguł to był błąd, bo ich wzajemna kolejność powinna pozostać taka sama. Niemniej takie rozwiązanie wydaje mi się lepsze, bo bardziej sprzyja zwiększeniu dynamiki zmian i utrudnieniu graczom stosunkowo łatwego do realizacji, taktycznego "okupowania" przez kilka rund tej samej pozycji.
- Bruno
- Posty: 2026
- Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1507 times
- Been thanked: 1154 times
Re: Brass: Birmingham - pytania i wątpliwości
Nie no, pierwszeństwo w rundzie jest b. ważne, gdy zależy ci, by ubiec pozostałych graczy, ale zgadzam się z tym, co piszesz dalej - podwójna akcja pod rząd to jeszcze większa rzecz i awans z ostatniej na pierwszą pozycję faktycznie nie powinien być zbyt łatwo dostępny.Atamán pisze: ↑23 gru 2021, 23:26 Pamiętam, że jak poznałem tę zasadę, to też wydała mi się dziwna, ale teraz chyba kumam. Okupowanie stałe jakiejś pozycji w tej grze nie daje specjalnych benefitów. Taktyczne zmienianie pozycji jest tym, co to umożliwia, zwłaszcza przeskok z ostatniego miejsca na pierwsze (masz wtedy 4 akcje bez interwencji innych graczy). Wg mnie taki manewr nie może być za łatwy do wykonania.
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
- NestorZolo
- Posty: 333
- Rejestracja: 29 lis 2019, 08:14
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 507 times
- Been thanked: 123 times
Re: Brass: Birmingham - pytania i wątpliwości
My z tym homerule gramy, odkąd w jednej rozgrywce wszyscy w pierwszej rundzie wzięliśmy dżokery (akcja rozpoznania). Wylosowany pierwszy gracz, w drugiej rundzie miał normalnie dwie akcje. Czwarty z kolei miał mocno pod górkę. Zgodnie ustaliliśmy tą zasadę, nikt nie oponował. Do tego stopnia, że ostatnio jak zaczęliśmy przygodę z Lancashire, to wprowadziliśmy to automatycznie. Mimo, że w L. nie ma akcji rozpoznania.Bruno pisze: ↑23 gru 2021, 02:08
Z innej beczki, też dot. zasad:
- kiedyś zagrałem w ten sposób, że gdy dwóch graczy wydało tyle samo pieniędzy w turze, to ich wzajemna pozycja na torze kolejności ulegała odwróceniu. Potem okazało się, że wg reguł to był błąd, bo ich wzajemna kolejność powinna pozostać taka sama. Niemniej takie rozwiązanie wydaje mi się lepsze, bo bardziej sprzyja zwiększeniu dynamiki zmian i utrudnieniu graczom stosunkowo łatwego do realizacji, taktycznego "okupowania" przez kilka rund tej samej pozycji.
1.GWT, 2.BrassB, 3.Madeira, 4.Wildcatters, 5.ProjektGaja, 6.Skymines, 7.KlanyKaledonii, 8.Yokohama, 9.Endeavor, 10.Tyrrants, 11.Hansa, 12.A&K
- AntBehindLeaf
- Posty: 376
- Rejestracja: 19 sty 2021, 20:59
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 137 times
Re: Brass: Birmingham - pytania i wątpliwości
Home rule powinny być zakazane . Nie po to gra została zaprojektowana w ten sposób, żeby sobie zmieniać i ułatwiać zasady. Jajko nie może być mądrzejsze od kury. Ale co kto lubi.
- bardopondo
- Posty: 726
- Rejestracja: 27 kwie 2015, 21:18
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 228 times
Re: Brass: Birmingham - pytania i wątpliwości
Czwarty gracz mógł już jakąś płatną akcję wziąć skoro i tak byłby ostatni, jakiś dewelop czy coś. Dżokery to raczej słabe otwarcie w erze kanałów.NestorZolo pisze: ↑26 gru 2021, 14:10
My z tym homerule gramy, odkąd w jednej rozgrywce wszyscy w pierwszej rundzie wzięliśmy dżokery (akcja rozpoznania). Wylosowany pierwszy gracz, w drugiej rundzie miał normalnie dwie akcje. Czwarty z kolei miał mocno pod górkę. Zgodnie ustaliliśmy tą zasadę, nikt nie oponował. Do tego stopnia, że ostatnio jak zaczęliśmy przygodę z Lancashire, to wprowadziliśmy to automatycznie. Mimo, że w L. nie ma akcji rozpoznania.
- NestorZolo
- Posty: 333
- Rejestracja: 29 lis 2019, 08:14
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 507 times
- Been thanked: 123 times
Re: Brass: Birmingham - pytania i wątpliwości
Racja, ale wziął dżokery i przez to miał pod górkę póki jesteśmy nowicjuszami, to jednak będziemy grać z tym HR. Może jak już poznamy grę, to wrócimy do oryginalnych zasad.bardopondo pisze: ↑26 gru 2021, 17:13Czwarty gracz mógł już jakąś płatną akcję wziąć skoro i tak byłby ostatni, jakiś dewelop czy coś. Dżokery to raczej słabe otwarcie w erze kanałów.NestorZolo pisze: ↑26 gru 2021, 14:10
My z tym homerule gramy, odkąd w jednej rozgrywce wszyscy w pierwszej rundzie wzięliśmy dżokery (akcja rozpoznania). Wylosowany pierwszy gracz, w drugiej rundzie miał normalnie dwie akcje. Czwarty z kolei miał mocno pod górkę. Zgodnie ustaliliśmy tą zasadę, nikt nie oponował. Do tego stopnia, że ostatnio jak zaczęliśmy przygodę z Lancashire, to wprowadziliśmy to automatycznie. Mimo, że w L. nie ma akcji rozpoznania.
Natomiast w kwestii, czy wzięcie dżokerów w pierwszym ruchu przez pierwszego gracza to dobre otwarcie, to my w grupie uważamy, że tak. Bierzesz dżokery i drugą rundę zaczynasz. U nas już nie jest to takie oczywiste.
1.GWT, 2.BrassB, 3.Madeira, 4.Wildcatters, 5.ProjektGaja, 6.Skymines, 7.KlanyKaledonii, 8.Yokohama, 9.Endeavor, 10.Tyrrants, 11.Hansa, 12.A&K
- bardopondo
- Posty: 726
- Rejestracja: 27 kwie 2015, 21:18
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 228 times
Re: Brass: Birmingham - pytania i wątpliwości
Też się zastanawialiśmy dlaczego kolejność się nie odraca przy remisie na wydawanej kasie....
Chyba Wallace se wymyślił że droższe akcje miały byc po ptostu bardziej rozwojowe i lepsze.
Taka gra ... combo loan i w nastepnej rundzie jakieś lukratywne buildy/linki to ma być chyba esencja tej gry.
Chyba Wallace se wymyślił że droższe akcje miały byc po ptostu bardziej rozwojowe i lepsze.
Taka gra ... combo loan i w nastepnej rundzie jakieś lukratywne buildy/linki to ma być chyba esencja tej gry.
-
- Posty: 205
- Rejestracja: 13 sty 2017, 10:39
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 28 times
Re: Brass: Birmingham - pytania i wątpliwości
W drugiej partii zdarzyła nam się następującą sytuacja, po erze kanałowej i usunięciu "jedynek" zostały przedsiębiorstwa, które znajdowały się daleko od kopalni węgla. Pierwsze nasze ruchy w erze kolejowej były praktycznie niewykonalne. Żeby wybudować połączenie, trzeba rozbudowywać własną sieć, więc nie mogliśmy ponieważ węgiel nie był dostępny. Z kart przedsiębiorstw nie skorzystasz, bo wymagana sieć. Karty miast na ręku takie, że przedsiębiorstwa praktycznie wszystkie wymagały węgla. Jedyne wyjście to dociągnąć albo jokera, albo miasto z kopalnią węgla wybudować i wtedy od tego miasta połączenia, wykorzystując własny węgiel. Rozumiem, że zasada jeżeli nie masz nic na planszy czyli z początku gry, gdzie teraz masz jedne przedsiębiorstwo nie obowiązuje i trzeba kombinować
-
- Posty: 3396
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 561 times
- Been thanked: 1266 times
Re: Brass: Birmingham - pytania i wątpliwości
Wszystko się zgadza. Dlatego bardziej doświadczeni gracze, którzy już się spotkali z tą sytuacją kombinują jak obok rynku węgla postawić przynajmniej jeden budynek II poziomu w pierwszej erze, żeby mieć jak zacząć grę w drugiej erze. Jeżeli zdarzy Ci się, że nie zostało Ci absolutnie nic, to wtedy możesz się wstawiać gdzie chcesz, aczkolwiek taka sytuacja jest bardzo wątpliwa i świadczy raczej o bardzo słabej grze.VincentVega pisze: ↑09 sty 2022, 09:33 W drugiej partii zdarzyła nam się następującą sytuacja, po erze kanałowej i usunięciu "jedynek" zostały przedsiębiorstwa, które znajdowały się daleko od kopalni węgla. Pierwsze nasze ruchy w erze kolejowej były praktycznie niewykonalne. Żeby wybudować połączenie, trzeba rozbudowywać własną sieć, więc nie mogliśmy ponieważ węgiel nie był dostępny. Z kart przedsiębiorstw nie skorzystasz, bo wymagana sieć. Karty miast na ręku takie, że przedsiębiorstwa praktycznie wszystkie wymagały węgla. Jedyne wyjście to dociągnąć albo jokera, albo miasto z kopalnią węgla wybudować i wtedy od tego miasta połączenia, wykorzystując własny węgiel. Rozumiem, że zasada jeżeli nie masz nic na planszy czyli z początku gry, gdzie teraz masz jedne przedsiębiorstwo nie obowiązuje i trzeba kombinować
-
- Posty: 205
- Rejestracja: 13 sty 2017, 10:39
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 28 times
Re: Brass: Birmingham - pytania i wątpliwości
Jeszcze jedno pytanie. Przedsiębiorstwo piwiarskie
ma beczkę łamana na dwie. To że w erze kanałów kładziemy jedną, a w erze kolei dwie to wiem, ale czy na początku ery kolei gdy dokładamy beczki do kupców również dokładamy do wybudowanych piwiarni, które posiadają jedną beczkę, czy dotyczy to tylko budowy przedsiębiorstwa ?
ma beczkę łamana na dwie. To że w erze kanałów kładziemy jedną, a w erze kolei dwie to wiem, ale czy na początku ery kolei gdy dokładamy beczki do kupców również dokładamy do wybudowanych piwiarni, które posiadają jedną beczkę, czy dotyczy to tylko budowy przedsiębiorstwa ?
Re: Brass: Birmingham - pytania i wątpliwości
2 pytanka:
1. Jeśli buduje przemysł, do ktorego budowy niezbedny jest wegiel, w lokalizacji gdzie znajduje się kopalnia przeciwnika z dostępnym węglem - czy ten węgiel ma priorytet do zużycia?
2. Czy w erze kolejowej, w mieście do którego nie mam żadnych połączeń, jednak w którym znajduje się mój przemysł na poziomie 2, mogę wybudować przemysł za pomocą karty przemysłu?
1. Jeśli buduje przemysł, do ktorego budowy niezbedny jest wegiel, w lokalizacji gdzie znajduje się kopalnia przeciwnika z dostępnym węglem - czy ten węgiel ma priorytet do zużycia?
2. Czy w erze kolejowej, w mieście do którego nie mam żadnych połączeń, jednak w którym znajduje się mój przemysł na poziomie 2, mogę wybudować przemysł za pomocą karty przemysłu?
- Otorek
- Posty: 663
- Rejestracja: 25 maja 2020, 18:00
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 243 times
- Been thanked: 359 times
Re: Brass: Birmingham - pytania i wątpliwości
1. Bez względu na okoliczności, zawsze używasz węgla z najbliższego podłączonego źródła (swojego czy przeciwnika - nie ma znaczenia, chyba, że jest remis w odległości to możesz wybrać), w ostateczności bierzesz z podłączonego rynku.
2. Możesz, punktowo bo punktowo, ale to miasto to twoja sieć.
2. Możesz, punktowo bo punktowo, ale to miasto to twoja sieć.
Re: Brass: Birmingham - pytania i wątpliwości
Dzieki za szybką odpowiedź.
Ad. 1. Może dla przykładu:
W Coalbrookdale, przecienik ma postawiona kopalnie z 2 dostępnymi węglami, ja mam swoją kopalnie w Kidderminster z 2 węglami. Chcę wybudować hutę żelaza w Coalbrookdale. Czy wykorzystuje węgiel z lokalnej kopalni przeciwnika czy korzystam z najbliższej podłączonej mojej kopalni?
Ad. 1. Może dla przykładu:
W Coalbrookdale, przecienik ma postawiona kopalnie z 2 dostępnymi węglami, ja mam swoją kopalnie w Kidderminster z 2 węglami. Chcę wybudować hutę żelaza w Coalbrookdale. Czy wykorzystuje węgiel z lokalnej kopalni przeciwnika czy korzystam z najbliższej podłączonej mojej kopalni?
- Otorek
- Posty: 663
- Rejestracja: 25 maja 2020, 18:00
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 243 times
- Been thanked: 359 times
Re: Brass: Birmingham - pytania i wątpliwości
Przy węglu nie ma znaczenia do kogo należy źródło, korzystasz z najbliższego możliwego (połączonego) źródła licząc ilość połączeń. Lokalne źródło węgla jest najbliższe.
Re: Brass: Birmingham - pytania i wątpliwości
Kolejne pytanie:
Jeśli ściągam po erze kanałowej przeds. Poziomu I, co dzieje się z zasobami które nie zostały z nich zdjęte na czas?
Jeśli ściągam po erze kanałowej przeds. Poziomu I, co dzieje się z zasobami które nie zostały z nich zdjęte na czas?
Re: Brass: Birmingham
Cześć, czy wykonanie w jednej akcji, akcji rozwoju równa się z usunięciem z mojej planszetki maksymalnie dwóch żetonów najniższych poziomów przedsiębiorstw? W tej jedej akcji moge usunąć 1 lub maksymalnie 2 przedsiębiorstw w ramach jednej akcji rozwoju?
- AntBehindLeaf
- Posty: 376
- Rejestracja: 19 sty 2021, 20:59
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 137 times
Re: Brass: Birmingham
Zgadza się.AdrianSok pisze: ↑26 sty 2022, 10:13Cześć, czy wykonanie w jednej akcji, akcji rozwoju równa się z usunięciem z mojej planszetki maksymalnie dwóch żetonów najniższych poziomów przedsiębiorstw? W tej jedej akcji moge usunąć 1 lub maksymalnie 2 przedsiębiorstw w ramach jednej akcji rozwoju?
Re: Brass: Birmingham - pytania i wątpliwości
A mam pytanie odnośnie przebudowy. Przebudowa przedsiębiorstw własnego mu się się odbyć na przedsiębiorstw sprzedany. Czy gdy mam żeton nie odwrócony (niesprzedany), mogę zrobić na nim przebudowę?
- NestorZolo
- Posty: 333
- Rejestracja: 29 lis 2019, 08:14
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 507 times
- Been thanked: 123 times
Re: Brass: Birmingham - pytania i wątpliwości
Możesz. Nowy żeton musi być z wyższego poziomu niż ten na planszy.
1.GWT, 2.BrassB, 3.Madeira, 4.Wildcatters, 5.ProjektGaja, 6.Skymines, 7.KlanyKaledonii, 8.Yokohama, 9.Endeavor, 10.Tyrrants, 11.Hansa, 12.A&K