Och to, że ja gram rzadko, to nie znaczy, że nie zgadzam się z Twoimi tezami i nie widzę problemu z Włóczęgą. Gram rzadko, bo Root wyciągamy, gdy ekipa nie nadaje się (lub nie ma ochoty) na COINy GMT I jak gramy w Roota, to nikt z "ekipy" i tak nie gra Włóczęgą - zdajemy sobie sprawę jak to działa i sami doszliśmy do odpuszczania go lub oddawania "nowym graczom" Dlatego tez spodobały mi się nowe TuneleQnnrad pisze: ↑29 mar 2024, 13:16 Zaciekawi Cię pewnie, że poprawnym graniem frakcją normalną w grze z brudasem jest kiszenie przez wszystkich przedmiotów, pod żadnym pozorem nie wykuwać. Jak gracie przeciwko Tinkerowi to macie większy problem - nie można ani wykuć, ani odrzucić :S Nom.
Ale to trzeba kilka razy dać sobie wybić zęby tej małpie zanim się poczuje wagę tych wyrzeczeń (i żal, jakby się kto do tytułu przez to zniechęcił ;( ).
Root (Cole Wehrle)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 665
- Rejestracja: 17 sie 2020, 15:09
- Lokalizacja: Warszawa/Tychy
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 170 times
Re: Root (Cole Wehrle)
- Galatolol
- Posty: 2337
- Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 576 times
- Been thanked: 932 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Od dłuższego czasu gram z Niesławą (modyfikacje używane podczas Winter Tournament traktuję jako kanoniczne; https://makecraftgame.com/2023/02/10/rwt23-r1/). Dzięki niej Włóczęga przestał mnie drażnić, a nawet go lubię na 4 osoby. Oprócz tego zakaz koalicji.
Inna modyfikacja, z której korzystali na tamtym turnieju to Kruki mające po trzy żetony każdego Plotu (Intrygi?). Nic nie trzeba dorabiać, bo w pudełku są dodatkowe A zamiast wieży na górzystej planszy używali "Lost City", czyli centralna polana jest 3-kolorowa - co ma mnóstwo ciekawych konsekwencji.
Inna drobna zmiana, z którą gram, to Eksport Wydr daje nowego ludka do "Commitments" zamiast "Paymentów" (eksport to odrzucenie wykutej rzeczy w zamian za ludka).
Ciekawym pomysłem, który zrobił trochę zamieszania na Discordzie Rootowym, jest "Daylight Mayor", czyli zamiana zdolności Kreciego Mayora (Burmistrza?) na coś typu "Wykonaj jedną akcję spośród akcji dostępnych podczas Dnia". Chodzi nie tyle o balans siły frakcji, co o przełamanie schematu zatrudniania ministrów w pewnej kolejności.
A, i warto grać z "Advanced setup", on wzmacnia niektóre słabsze frakcje i ogólnie tworzy ciekawszy punkt wyjścia do gry. Karty chyba były w ostatnim dodatku, ale można wydrukować: https://boardgamegeek.com/thread/280737 ... 9#39399909
Inna modyfikacja, z której korzystali na tamtym turnieju to Kruki mające po trzy żetony każdego Plotu (Intrygi?). Nic nie trzeba dorabiać, bo w pudełku są dodatkowe A zamiast wieży na górzystej planszy używali "Lost City", czyli centralna polana jest 3-kolorowa - co ma mnóstwo ciekawych konsekwencji.
Inna drobna zmiana, z którą gram, to Eksport Wydr daje nowego ludka do "Commitments" zamiast "Paymentów" (eksport to odrzucenie wykutej rzeczy w zamian za ludka).
Ciekawym pomysłem, który zrobił trochę zamieszania na Discordzie Rootowym, jest "Daylight Mayor", czyli zamiana zdolności Kreciego Mayora (Burmistrza?) na coś typu "Wykonaj jedną akcję spośród akcji dostępnych podczas Dnia". Chodzi nie tyle o balans siły frakcji, co o przełamanie schematu zatrudniania ministrów w pewnej kolejności.
A, i warto grać z "Advanced setup", on wzmacnia niektóre słabsze frakcje i ogólnie tworzy ciekawszy punkt wyjścia do gry. Karty chyba były w ostatnim dodatku, ale można wydrukować: https://boardgamegeek.com/thread/280737 ... 9#39399909
-
- Posty: 72
- Rejestracja: 12 mar 2022, 18:27
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 9 times
Re: Root (Cole Wehrle)
U mnie włóczęga poszedł do kosza i nie gramy nim, perspektyw na granie też nie ma. Za to dosyć często gramy z czerwonymi szczurami, które tez zdejmuja ruiny i tez korzysta z przedmiotow
- Yooreck
- Posty: 152
- Rejestracja: 28 kwie 2014, 06:35
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 43 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Możecie podesłać statystyki, które pokazują, że VB rzeczywiście jest OP? Ja patrzyłem na te z winter tournament i tam nie był za wysoko - gdzieś w środku stawki.
EDIT: link do tych, które ja widziałem tutaj: https://makecraftgame.com/2022/12/06/20 ... ent/?amp=1
EDIT: link do tych, które ja widziałem tutaj: https://makecraftgame.com/2022/12/06/20 ... ent/?amp=1
- Qnnrad
- Posty: 227
- Rejestracja: 02 sie 2012, 22:47
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 186 times
- Been thanked: 195 times
- Kontakt:
Re: Root (Cole Wehrle)
No widzisz, bo Winter Tournament gra na Despot Infamy!
Tutaj prezentuję dane zbierane w projekcie Root Digital League - grane w apce Steam/Android/Apple na regułach ADSET
https://rootdigitalleague.github.io/Ads ... Stats.html
Spoiler:
- Qnnrad
- Posty: 227
- Rejestracja: 02 sie 2012, 22:47
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 186 times
- Been thanked: 195 times
- Kontakt:
Re: Root (Cole Wehrle)
Najważniejsze pytanie, jakie mam do Ciebie - czemu w towarzyskim graniu zabraniasz koalicji? Myślałem, że to zmiana reguły konkretnie pod kątem turnieju - aby uniknąć problemów z wyłanianiem zwycięzców w drabince.Galatolol pisze: ↑29 mar 2024, 14:25 Od dłuższego czasu gram z Niesławą (modyfikacje używane podczas Winter Tournament traktuję jako kanoniczne; https://makecraftgame.com/2023/02/10/rwt23-r1/). Dzięki niej Włóczęga przestał mnie drażnić, a nawet go lubię na 4 osoby. Oprócz tego zakaz koalicji.
Czy masz jakieś anegdoty o kłopotach, które koalicje wygenerowały w towarzyskiej grze?
Cała reszta o której piszesz jest ekstra, zastanawiałem się czy jest sens tłumaczyć ja na polski.
Dla zainteresowanych, dodatkowe modyfikacje PnP o których pisał Galatolol można znaleźć tutaj:
https://docs.google.com/presentation/d/ ... sp=sharing
- Galatolol
- Posty: 2337
- Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 576 times
- Been thanked: 932 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Do tego na turnieju gracze są bardzo świadomi konieczności pilnowania innych, i w takim środowisku trudniej jest Włóczędze, gdy regularnie się go wysyła do lasu Skutkiem uważniejszego grania jest niestety to, że partie tam trwają zazwyczaj 3-4 godziny (https://www.youtube.com/@GuerricSamplesGames/videos) - ale warto sobie oglądnąć nawet same drafty na początku, bo Guerric fajnie analizuje.
Sama idea nigdy mi się nie podobała, reszcie chyba też nie, więc w sposób niepisany zawsze mieliśmy je zbanowane Coś mi świta, że może trafiła się jakaś koalicja kiedyś na początku, ale nie pamiętam, jak się skończyło.Qnnrad pisze: ↑29 mar 2024, 15:25Najważniejsze pytanie, jakie mam do Ciebie - czemu w towarzyskim graniu zabraniasz koalicji? Myślałem, że to zmiana reguły konkretnie pod kątem turnieju - aby uniknąć problemów z wyłanianiem zwycięzców w drabince.Galatolol pisze: ↑29 mar 2024, 14:25 Od dłuższego czasu gram z Niesławą (modyfikacje używane podczas Winter Tournament traktuję jako kanoniczne; https://makecraftgame.com/2023/02/10/rwt23-r1/). Dzięki niej Włóczęga przestał mnie drażnić, a nawet go lubię na 4 osoby. Oprócz tego zakaz koalicji.
Czy masz jakieś anegdoty o kłopotach, które koalicje wygenerowały w towarzyskiej grze?
Jest tam też kilka dodatkowych zmian - pliki są na potrzeby innego turnieju, który niedawno się odbył. W sumie wszystkie brzmią sensownie, mogę dodać, do tych, których już używamQnnrad pisze: ↑29 mar 2024, 15:25 Dla zainteresowanych, dodatkowe modyfikacje PnP o których pisał Galatolol można znaleźć tutaj:
https://docs.google.com/presentation/d/ ... sp=sharing
Ostatnio zmieniony 29 mar 2024, 15:57 przez Galatolol, łącznie zmieniany 2 razy.
- Yooreck
- Posty: 152
- Rejestracja: 28 kwie 2014, 06:35
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 43 times
Re: Root (Cole Wehrle)
To akurat nie jest wadą, jeśli da się go zbalansować odpowiednio grając
Dla mnie ciekawe oglądając te turnieje jest to jak ważna jest gra nad stołem w Roocie. Np. kluczowe „ej nie craftuj tej herbatki”
- Galatolol
- Posty: 2337
- Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 576 times
- Been thanked: 932 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Tak. Choć cieszę się, że u mnie panuje bardziej każualowe podejście, mniej gry nad stołem, ale i partie dwa razy krótsze
W ogóle zaskakująco źle znoszę "długie" gry Roota, nie wiem czemu.
W ogóle zaskakująco źle znoszę "długie" gry Roota, nie wiem czemu.
- Qnnrad
- Posty: 227
- Rejestracja: 02 sie 2012, 22:47
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 186 times
- Been thanked: 195 times
- Kontakt:
Re: Root (Cole Wehrle)
Mam takie spostrzeżenie, aczkolwiek niepoparte jeszcze wnikliwą analizą, że w zbyt kontrolowanej grze, gdzie gracze skupiają się raczej na hamowaniu się nawzajem zamiast inwestować we własne silniki, zdarzyć się może, że wszystkie frakcje naraz wejdą w ostatnią fazę gry - bez silników i bez potencjału do przełamania impasu.
Np. przekute wszystkie przedmioty, zapchana wojskami plansza bez wolnych pól na budynki, plansza napchana do granic wojskiem tkwiącym w wojnie okopowej.
Cóż, historia uczy, że wojna nigdy się nie zmienia, a w przeciągającym się konflikcie nie ma żadnych zwycięzców.
Niemniej mnie najbardziej jarają takie sytuacje. Lubię to napięcie i brawurowe akcje, które mogą z niego się narodzić.
Efekt domino po naruszeniu kruchego balansu.
- Qnnrad
- Posty: 227
- Rejestracja: 02 sie 2012, 22:47
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 186 times
- Been thanked: 195 times
- Kontakt:
Re: Root (Cole Wehrle)
A słuchajcie, interesuje mnie debata na temat talii którą gracie.
Każdą graczkę i każdego gracza zapraszam do wyrażenia opinii i anegdot na temat talii podstawowej, E&P (banitów) oraz dowolnych kombinacji (w tym McDeck).
Kilka faktów które dadzą nam solidne fundamenty pod dyskusję:
- obie oficjalne talie mają po 54 karty (14 lisich + 14 ptasich + 13 mysich + 13 zajęczych)
- w obu oficjalnych taliach jest 29 dokładnie tych samych kart:
-- 20 kart do wykuwania przedmiotów (6 mysich + 6 lisich + 4 zajęcze + 4 ptasie)
-- 5 kart Ambush (zasadzki)
-- 4 karty Dominacji
- co oznacza, że talia podstawowa i E&P różni się wyłącznie 25 kartami z umiejętnościami
- głębsza analiza statystyk tych talii tutaj: makecraftgame.com/.../root-deck-composition
Każdą graczkę i każdego gracza zapraszam do wyrażenia opinii i anegdot na temat talii podstawowej, E&P (banitów) oraz dowolnych kombinacji (w tym McDeck).
Kilka faktów które dadzą nam solidne fundamenty pod dyskusję:
- obie oficjalne talie mają po 54 karty (14 lisich + 14 ptasich + 13 mysich + 13 zajęczych)
- w obu oficjalnych taliach jest 29 dokładnie tych samych kart:
-- 20 kart do wykuwania przedmiotów (6 mysich + 6 lisich + 4 zajęcze + 4 ptasie)
-- 5 kart Ambush (zasadzki)
-- 4 karty Dominacji
- co oznacza, że talia podstawowa i E&P różni się wyłącznie 25 kartami z umiejętnościami
- głębsza analiza statystyk tych talii tutaj: makecraftgame.com/.../root-deck-composition
Re: Root (Cole Wehrle)
Przed partią biorę jedną z kostek z gry i rzucam. 0-1 zwykła 2-3 E&P.Qnnrad pisze: ↑30 mar 2024, 13:55 A słuchajcie, interesuje mnie debata na temat talii którą gracie.
Każdą graczkę i każdego gracza zapraszam do wyrażenia opinii i anegdot na temat talii podstawowej, E&P (banitów) oraz dowolnych kombinacji (w tym McDeck).
Kilka faktów które dadzą nam solidne fundamenty pod dyskusję:
- obie oficjalne talie mają po 54 karty (14 lisich + 14 ptasich + 13 mysich + 13 zajęczych)
- w obu oficjalnych taliach jest 29 dokładnie tych samych kart:
-- 20 kart do wykuwania przedmiotów (6 mysich + 6 lisich + 4 zajęcze + 4 ptasie)
-- 5 kart Ambush (zasadzki)
-- 4 karty Dominacji
- co oznacza, że talia podstawowa i E&P różni się wyłącznie 25 kartami z umiejętnościami
- głębsza analiza statystyk tych talii tutaj: makecraftgame.com/.../root-deck-composition
Dokładnie to samo robię z mapą.
Wyjątkiem są landmarki. Tutaj tylko na 3 gramy z dwoma (sam landmark losowany pod stołem).
A potem draft frakcji z dodatku maruderów.
Żeby nie było: uważam moce z E&P za ciekawsze - ale docenić to mogę tylko wracając co jakiś czas do talii podstawowej
- Agnaton
- Posty: 43
- Rejestracja: 17 sie 2022, 14:58
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Root (Cole Wehrle)
Jak Root sprawdza się po latach, w szczególności dla nowych graczy, którzy planszówkową przygodę zaczęli w przeciągu ostatniego roku? Moja recenzja w linku poniżej
Leśna cisza skrywa ciągłe spiski i knowania. Delikatny szum liści zagłusza szepty członków rywalizujących ze sobą frakcji. Wojna wisi na włosku, Leśnogród już niedługo zagrzmi rykiem zaciętych walk, których echo będzie się niosło po całej krainie.
Root jest świetną grą area control, którą można polecić absolutnie wszystkim. Będzie on co prawda sprawiał trudności nowicjuszom, ale liczne pomocowe materiały umieszczone w pudełku pozwolą im z czasem z grą się oswoić. Każdy zapalony planszówkowicz Roota powinien natomiast pokochać błyskawicznie (chyba, że naprawdę bardzo nie lubi asymetryczności lub dużej ilości negatywnej interakcji). Tytuł ten jest na pewno w sam raz dla osób ceniących sobie nieszablonowość i oryginalność, chcących podejmować decyzje nierzadko dość trudne i mające spore konsekwencje. Rozgrywki w tę pozycję są niesłychanie emocjonujące i intensywne, gra jest dynamiczna i wymagająca. Gdy jednak się z nią zaznajomi, to będzie ona sprawiała masę frajdy, a satysfakcja z wygranej będzie przeogromna. Gorąco polecam!
Pełna recenzja: https://www.spacexpolska.pl/inne/recenzje/root
.
Moja kosmiczna karcianka - https://kolonizacja.wordpress.com
Moje growe recenzje - https://www.spacexpolska.pl/inne/recenzje
Mój growy fanpage - https://www.facebook.com/xboardgamespl
Moje growe recenzje - https://www.spacexpolska.pl/inne/recenzje
Mój growy fanpage - https://www.facebook.com/xboardgamespl
- Qnnrad
- Posty: 227
- Rejestracja: 02 sie 2012, 22:47
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 186 times
- Been thanked: 195 times
- Kontakt:
Re: Root (Cole Wehrle)
Napisz nam lepiej czy Ty w nią w ogóle lubisz grać, bo nie wyczytałem tego z recenzji (chyba, że ująłeś siebie w to w "każdy zapalony planszówkowicz Roota powinien natomiast pokochać błyskawicznie" - przy okazji, odważna teza).
Jakaś może ulubiona frakcja czy plansza? W ile osób najczęściej grywasz? Jak Ci poszło uczenie nowych graczy?
Jakieś fajne wspomnienia?
-
- Posty: 453
- Rejestracja: 22 mar 2016, 12:57
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1740 times
- Been thanked: 543 times
- Kontakt:
Re: Root (Cole Wehrle)
Nie sluchaj tych hejterow.
Dzieki za swietna recenzje. Grales juz?
Podcast dżentelmeni przy stole:
- Agnaton
- Posty: 43
- Rejestracja: 17 sie 2022, 14:58
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Root (Cole Wehrle)
Tak lubię i regularnie wracam ze znajomymi.
Najbardziej z podstawowych lubię Markizę. Obie strony planszy są fajne, ale chyba wolę podstawową.
W czwórkę.
Nie miałem okazji uczyć nowych graczy, to ja byłem nowym graczem początkowo.
Najmilej wspominam bardzo dobrą rozgrywkę Markizą, w której byłem ruch od wygranej z o wiele bardziej doświadczonymi graczami, ale jeden z nich mnie uprzedził tuż przed moją turą.
Wybitny żart (no chyba, że Ci ucięło resztę pytania)
Moja kosmiczna karcianka - https://kolonizacja.wordpress.com
Moje growe recenzje - https://www.spacexpolska.pl/inne/recenzje
Mój growy fanpage - https://www.facebook.com/xboardgamespl
Moje growe recenzje - https://www.spacexpolska.pl/inne/recenzje
Mój growy fanpage - https://www.facebook.com/xboardgamespl
- Qnnrad
- Posty: 227
- Rejestracja: 02 sie 2012, 22:47
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 186 times
- Been thanked: 195 times
- Kontakt:
Re: Root (Cole Wehrle)
Cóż, u mnie byś nie zaliczyło testu Turinga, ale nie będę ciągnął tematu.
Cieszę się, że Wam się Root podoba!
Cieszę się, że Wam się Root podoba!
- Tyrek
- Posty: 666
- Rejestracja: 10 gru 2011, 13:47
- Lokalizacja: Lubin
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 152 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Pytanie do ogranych, który próbowali Root w różnych konfiguracjach.
Czy dodanie zaciężnych do gry, powoduje, że gra na dwie lub trzy osoby, bez botów, nabiera więcej sensu, niż miało to miejsce w grze podstawowej?
Pamiętam dwuosobowe próby na samej podstawce (bez bota) - i to było takie przekładanie pionków i "macanie" się z mechaniką, raczej nic więcej. Te nowe elementy potrafią coś tutaj zmienić, czy to takie troszkę "marketingowe" gadanie o urozmaiceniu gry w mniejszym składzie?
Czy dodanie zaciężnych do gry, powoduje, że gra na dwie lub trzy osoby, bez botów, nabiera więcej sensu, niż miało to miejsce w grze podstawowej?
Pamiętam dwuosobowe próby na samej podstawce (bez bota) - i to było takie przekładanie pionków i "macanie" się z mechaniką, raczej nic więcej. Te nowe elementy potrafią coś tutaj zmienić, czy to takie troszkę "marketingowe" gadanie o urozmaiceniu gry w mniejszym składzie?
- Qnnrad
- Posty: 227
- Rejestracja: 02 sie 2012, 22:47
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 186 times
- Been thanked: 195 times
- Kontakt:
Re: Root (Cole Wehrle)
Strona 37 i dalej, dokładnie to samo pytanie znowu na 38. Teraz mamy i na 39, nowa świecka tradycja.
Dam Ci linka: viewtopic.php?p=1610511#p1610511
Re: Root (Cole Wehrle)
Mi się udało zagrać raz na 2os z zaciężnymi. Obydwie frakcje militarne. Powiem tak - nadal to nie jest moja propozycja na 2os.
Jest to grywalne i działa. Jest to lepsze niż goła gra we 2os, natomiast nadal wolałbym wyciągnąć coś innego.
Jest to grywalne i działa. Jest to lepsze niż goła gra we 2os, natomiast nadal wolałbym wyciągnąć coś innego.
Re: Root (Cole Wehrle)
Grałem raz ze znajomym z którym zawsze graliśmy we dwóch z botami. Osobiście nam się o wiele lepiej grało, te boty zawsze jakoś sztucznie nam grę zapełniały i nie pozwoliły nam grać przeciwko sobie.
Zaciężni dawały bardzo dużą przewagę dla tych frakcji które od początku dostawały dużo PZ, ale pod koniec i tak przegrałem mimo tego że jako pierwszy miałem pod swoim rozkazem trzech zaciężnych.
Od teraz będziemy grać tylko z zaciężnymi, bez botów, dopóki nie wydadzą jakichś, które pozwalały by botom korzystać z zaciężnych.
Zaciężni dawały bardzo dużą przewagę dla tych frakcji które od początku dostawały dużo PZ, ale pod koniec i tak przegrałem mimo tego że jako pierwszy miałem pod swoim rozkazem trzech zaciężnych.
Od teraz będziemy grać tylko z zaciężnymi, bez botów, dopóki nie wydadzą jakichś, które pozwalały by botom korzystać z zaciężnych.
- Qnnrad
- Posty: 227
- Rejestracja: 02 sie 2012, 22:47
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 186 times
- Been thanked: 195 times
- Kontakt:
Re: Root (Cole Wehrle)
Hejo!
Mam potrzebę dla community, sam mam Root po angielsku ale chciałbym dać wszystkim polskim graczom Roota karty ADSET bo uważam, że powinny być używane przez wszystkich zawsze, niezależnie od kompletności posiadanych dodatków.
Problem jest taki, że te karty są tylko w pudełku Maruder (a dotyczą wszystkich frakcji dotychczas wydanych). Po angielsku Leder Games samo publicznie wrzuciło je do sieci, ale polskich wersji ni ma.
Pomontuję i zrobię ładną grafikę do druku fanowskiego (dla posiadaczy podstawek bez uzależnienia zakupowego) i mógłbym sam przetłumaczyć, ale - boję się, że pokręcę Portalową nomenklaturę i zgubię słowa kluczowe. Dla mnie zawsze już "clearings" będą "wioskami", więc rozumiecie ryzyko.
A więc PROŚBA - czy ktoś z POLSKIM Maruderem mógłby wysłać mi fotkę kart ADSET (advanced setup)?
O które karty mi chodzi - w spojlerze.
Mam potrzebę dla community, sam mam Root po angielsku ale chciałbym dać wszystkim polskim graczom Roota karty ADSET bo uważam, że powinny być używane przez wszystkich zawsze, niezależnie od kompletności posiadanych dodatków.
Problem jest taki, że te karty są tylko w pudełku Maruder (a dotyczą wszystkich frakcji dotychczas wydanych). Po angielsku Leder Games samo publicznie wrzuciło je do sieci, ale polskich wersji ni ma.
Pomontuję i zrobię ładną grafikę do druku fanowskiego (dla posiadaczy podstawek bez uzależnienia zakupowego) i mógłbym sam przetłumaczyć, ale - boję się, że pokręcę Portalową nomenklaturę i zgubię słowa kluczowe. Dla mnie zawsze już "clearings" będą "wioskami", więc rozumiecie ryzyko.
A więc PROŚBA - czy ktoś z POLSKIM Maruderem mógłby wysłać mi fotkę kart ADSET (advanced setup)?
O które karty mi chodzi - w spojlerze.
Spoiler:
- Qnnrad
- Posty: 227
- Rejestracja: 02 sie 2012, 22:47
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 186 times
- Been thanked: 195 times
- Kontakt:
Re: Root (Cole Wehrle)
Cześć!
Zrobiłem polski ADSET (Przygotowanie Zaawansowane).
Każdy gracz w Root, niezależnie od posiadanych dodatków, powinien grać przy ich użyciu. Możecie sami wybierać upragnione frakcje albo użyjcie reguł draftu - tak czy siak, żetony i wojska rozstawiajcie przy użyciu tych kart (zamiast tyłów planszetek).
Reguły użycia Przygotowania zaawansowanego, link do księgi praw ze strony Portal,
Strona 18, ZAŁĄCZNIKI, A. Przygotowanie Zaawansowane Rozgrywki
https://portalgames.blob.core.windows.n ... PL_web.pdf
Pierwszych śmiałków uprasza się o sprawdzenie czy ze strony technicznej wszystko jest OK. Jak będzie OK to wrzucę na BGG.
Wydrukowałem to sobie w skali 100% i bez problemu mieściłem się w ramach rozmiaru standard CCG.
Dajcie znać na priv jeśli macie jakiś feedback!
Polski ADSET do ściągnięcia:
https://www.dropbox.com/scl/fi/mjgvv0gz ... v9l4q&dl=0
Zrobiłem polski ADSET (Przygotowanie Zaawansowane).
Każdy gracz w Root, niezależnie od posiadanych dodatków, powinien grać przy ich użyciu. Możecie sami wybierać upragnione frakcje albo użyjcie reguł draftu - tak czy siak, żetony i wojska rozstawiajcie przy użyciu tych kart (zamiast tyłów planszetek).
Reguły użycia Przygotowania zaawansowanego, link do księgi praw ze strony Portal,
Strona 18, ZAŁĄCZNIKI, A. Przygotowanie Zaawansowane Rozgrywki
https://portalgames.blob.core.windows.n ... PL_web.pdf
Pierwszych śmiałków uprasza się o sprawdzenie czy ze strony technicznej wszystko jest OK. Jak będzie OK to wrzucę na BGG.
Wydrukowałem to sobie w skali 100% i bez problemu mieściłem się w ramach rozmiaru standard CCG.
Dajcie znać na priv jeśli macie jakiś feedback!
Polski ADSET do ściągnięcia:
https://www.dropbox.com/scl/fi/mjgvv0gz ... v9l4q&dl=0