Awaken Realms
- ZygfrydDeLowe
- Posty: 498
- Rejestracja: 17 sty 2017, 13:47
- Has thanked: 974 times
- Been thanked: 215 times
Re: Awaken Realms
Ja to bym chciał nie trafiać na psujące gry błędy w pierwszych rozgrywkach w dany tytuł.
AR robi gry za szybko, niespecjalnie przykładając się do developmentu, czy testowania (co tak naprawdę jest bolączką wielu tytułów ostatnich lat, zwłaszcza tych wydawanych na wspieraczkach).
Mi osobiście nie odpowiada stosunek moich decyzji jako gracza do ilości czasu poświęconej na obsługę gry, przez co tytuły z tej stajni spadają dla mnie na obrzeża zainteresowań planszowych i widząc ostatnie ich kampanie tylko się w tym utwierdzam.
AR robi gry za szybko, niespecjalnie przykładając się do developmentu, czy testowania (co tak naprawdę jest bolączką wielu tytułów ostatnich lat, zwłaszcza tych wydawanych na wspieraczkach).
Mi osobiście nie odpowiada stosunek moich decyzji jako gracza do ilości czasu poświęconej na obsługę gry, przez co tytuły z tej stajni spadają dla mnie na obrzeża zainteresowań planszowych i widząc ostatnie ich kampanie tylko się w tym utwierdzam.
Re: Awaken Realms
Na plus dla wydawnictwa należy jednak napisać, że w jakiś tam sposób analizują uwagi graczy i wydają poprawione wersje zasad, ksiąg do swoich dotychczasowych gier.ZygfrydDeLowe pisze: ↑06 mar 2024, 13:32 AR robi gry za szybko, niespecjalnie przykładając się do developmentu, czy testowania (co tak naprawdę jest bolączką wielu tytułów ostatnich lat, zwłaszcza tych wydawanych na wspieraczkach).
Nowe wersje instrukcji, ksiąg do TG, Etherfields można pobrać lub zakupić.
Nie jest to ideał ale zawsze...
- walkingdead
- Posty: 2081
- Rejestracja: 06 lut 2013, 19:57
- Has thanked: 147 times
- Been thanked: 392 times
Re: Awaken Realms
Podsyłam update z Grimcoven, ponieważ AR bardzo mocno odnosi się do dyskusji o AI w ich artach (a kilka stron wcześniej chyba o tym tu dyskutowaliśmy):
https://gamefound.com/en/projects/awake ... /updates/2
https://gamefound.com/en/projects/awake ... /updates/2
♀
Re: Awaken Realms
Napisali prawdę. Skrót : mają 15 artystów u nich bezpośrednio. Używają AI by przyspieszyć pracę na różnych etapach. Uważają że bazą musi być artysta nie AI.
Mi ostatnio ktoś pokazał prosty program Da Vinci i jak tam wygenerować coś dla laika. Co mogę powiedzieć wow. Ale na starcie to Ty musisz mieć pomysł i mocno go ukierunkować w tym co chcesz. Jak wież potem jeszcze jak w innych programach to podkręcić to będziesz miał efektywność jako grafik x10. Osoby które nie chcą używać tutaj AI zostaną w tyle jak rękodzieło ludowe. Potrzebne ale nisza. Duże firmy zaczynają już sprzedaż dedykowanych AI danej firmie, tak że ona tylko wybiera swój model i wpuszcza to na jakąś treść z silnymi licencjami gdzie nie wolno pracować na otwartych modelach.
Mi ostatnio ktoś pokazał prosty program Da Vinci i jak tam wygenerować coś dla laika. Co mogę powiedzieć wow. Ale na starcie to Ty musisz mieć pomysł i mocno go ukierunkować w tym co chcesz. Jak wież potem jeszcze jak w innych programach to podkręcić to będziesz miał efektywność jako grafik x10. Osoby które nie chcą używać tutaj AI zostaną w tyle jak rękodzieło ludowe. Potrzebne ale nisza. Duże firmy zaczynają już sprzedaż dedykowanych AI danej firmie, tak że ona tylko wybiera swój model i wpuszcza to na jakąś treść z silnymi licencjami gdzie nie wolno pracować na otwartych modelach.
Re: Awaken Realms
Piękna PR-owa gadka, ale jeżeli standardem jakości w kolejnych produkcjach AR mają być tego typu potworki jak poniżej, to chyba jednak podziękuję. AI może i jest tylko narzędziem, ale te narzędzie trzeba jeszcze umieć prawidłowo wykorzystać.
"In our final product, every single piece of art will be worked on by human artists, and we deeply believe this will always be the case."
Ciekawe stwierdzenie, biorąc pod uwagę, że powyższa ilustracja z średnią liczbą palców na dłoń równą 6,5 jest częścią finalnego produktu, jaki otrzymali wspierający. Podobnie jak inne sześciopalczaste myszy i mutanty... Hmmm... Tak sobie myślę, że może jednak zrobienie gry w uniwersum Stalkera, nie było takim złym pomysłem z ich strony
Spoiler:
Ciekawe stwierdzenie, biorąc pod uwagę, że powyższa ilustracja z średnią liczbą palców na dłoń równą 6,5 jest częścią finalnego produktu, jaki otrzymali wspierający. Podobnie jak inne sześciopalczaste myszy i mutanty... Hmmm... Tak sobie myślę, że może jednak zrobienie gry w uniwersum Stalkera, nie było takim złym pomysłem z ich strony
Re: Awaken Realms
Will be to chyba będzie a nie że było, więc widzą problem i to poprawią.
Na tych kartach do kości one są mniejsze niż ten screen. Dla mnie opis do kości nie ma znaczenia, liczy się sama kość. Co ciekawe te dedykowane do Tainted Grail mega mi się podobają, a te uniwersalne mniej. Niestety jest racja, że da się je oszukać, potrafię wyrzucić 10razy z rzędu ta sama wartość. Są duże i turlają się kiepsko. Kanty kości są nie zaokrąglone/ścięte przez co kość nie turla się stopuje w połowie drogi normalnej tej wielkości. Jako ozdoba na biurko wg mnie spoko, ale do gry kupiłem wzrokiem i fajny gadżet który będzie leżał.
Na tych kartach do kości one są mniejsze niż ten screen. Dla mnie opis do kości nie ma znaczenia, liczy się sama kość. Co ciekawe te dedykowane do Tainted Grail mega mi się podobają, a te uniwersalne mniej. Niestety jest racja, że da się je oszukać, potrafię wyrzucić 10razy z rzędu ta sama wartość. Są duże i turlają się kiepsko. Kanty kości są nie zaokrąglone/ścięte przez co kość nie turla się stopuje w połowie drogi normalnej tej wielkości. Jako ozdoba na biurko wg mnie spoko, ale do gry kupiłem wzrokiem i fajny gadżet który będzie leżał.
Re: Awaken Realms
Och, precyzyjnego doboru słów nie można im odmówić w tym komunikacie Jakby nie patrzeć, nie obiecują też, że grafiki będą tworzone przez artystów. Wpisanie żądania do silniczka AI, wybór 1 z 10 wygenerowanych propozycji, usunięcie nadmiarowych palców i wykadrowanie grafiki na karcie zapewne się załapie na spełnienie deklaracji, że "every single piece of art will be worked on by human artists"
Osobiście nawet nie mam problemu z użyciem AI jako narzędzia. Ot, nowa zabawka, na nowe czasy. Mam natomiast problem ze słabym użyciem AI. A w tym momencie AR używa sztucznej inteligencji z taką samą finezją, jak Klemens Franz używa tradycyjnych narzędzi artystycznych...
- brazylianwisnia
- Posty: 4125
- Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
- Has thanked: 272 times
- Been thanked: 941 times
Re: Awaken Realms
Ciężko się z tym nie zgodzić. Dali popis olewczego podejścia, które rozpoczęło cała ta dyskusje. Szczególnie, że w 2024 roku dla dobrego AI nie jest żadnym problemem wygenerować normalne ręce. Prędzej czy później niemal cała branża będzie używać AI. To pewnie podobnie gdy wchodziły narzędzia do edycji grafiki na Amige(czy na czym tam graficy zaczynali na poważnie tworzyć cyfrowa grafike) i Ci co rysowali ręcznie na bank też kręcili nosem a wkoncu wszyscy się przyzwyczaili. Oby jednak było to jakościowe korzystanie.mmag pisze: ↑14 kwie 2024, 13:16Och, precyzyjnego doboru słów nie można im odmówić w tym komunikacie Jakby nie patrzeć, nie obiecują też, że grafiki będą tworzone przez artystów. Wpisanie żądania do silniczka AI, wybór 1 z 10 wygenerowanych propozycji, usunięcie nadmiarowych palców i wykadrowanie grafiki na karcie zapewne się załapie na spełnienie deklaracji, że "every single piece of art will be worked on by human artists"
Osobiście nawet nie mam problemu z użyciem AI jako narzędzia. Ot, nowa zabawka, na nowe czasy. Mam natomiast problem ze słabym użyciem AI. A w tym momencie AR używa sztucznej inteligencji z taką samą finezją, jak Klemens Franz używa tradycyjnych narzędzi artystycznych...
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Re: Awaken Realms
wydaje mi się, że nastały czasy walki o stanowisko "artysta albo rzemieślnik" (skreślić niepotrzebne) versus "operator promtera"
firmy policzą i obawiam się, że wg tabelki z excelem wyjdzie to co im się bardziej opłaca.
firmy policzą i obawiam się, że wg tabelki z excelem wyjdzie to co im się bardziej opłaca.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
- seki
- Moderator
- Posty: 3364
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1120 times
- Been thanked: 1288 times
Re: Awaken Realms
Bardzo dobry artysta nie musi się bać o pracę. A ten przeciętny? AI go zastąpi z korzyścią dla odbiorcy. Czas domorosłych fotografów i grafików bez umiejętności pewnie minie. Kto będzie potrzebował byle jakiej pracy wygeneruje przez AI. Nie sądzę by powstało stanowisko związane z obsługą AI. Bardziej pójdzie to w tym kierunku, że grafik będzie musiał się nauczyć kolejnego narzędzia do generowania grafiki. W każdej branży trzeba się rozwijać i nie widzę sensu demonizować tego w czym pomaga nam obecnie AI. Stanowisko grafika pozostanie bo póki co AI nie zaimplementuje prawidłowo stworzonych grafik, nie stworzy obrazu w wektorach itp. Wystarczy, że pracownicy wydawnictwa rozszerzą swoje kompetencje o stosunkowo nie trudne narzędzia związane z AI.
Re: Awaken Realms
AI narzędzie jak każde inne, kiedy pojawił się excel księgowi i cała rzesza ludzi "liczacych" i pracujących z ksiegami i nie tylko martwiła się o pracę, że zastąpi ich spreadhseet. Wyszło z tego tyle że ludzie zmienili narzędzie i pojawiły się miejsca pracy jak analityk do kontrolowania i sprawdzania wiarygodności danych. Aktualnie AI to dość młode narzędzie i takie błędy i pomyłki będą się zdarzać, aczkolwiek uważam że w gotowym produkcie nie mają prawa bytu, można sobię spamować takimi grafikami podczas updateów i zajawek, ale babol w finalnym produkcie to słabizna. Nie ma co liczyć na to że przestaną uzywac AI, to niedorzeczność i wpływa to mocno na konkurencyjność, sam nie wyobrażam sobie dzisiaj pracy bez Copilota który łopatuje za mnie zostawiając mi rozwiązywanie problemów.
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11134
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3388 times
- Been thanked: 3286 times
Re: Awaken Realms
Problemem AI jest to, ze ono nie generuje obrazow z niczego tylko nauczylo sie na pracy obecnie istniejacych artyrow, ktorzy nie dostali z tego ani groszaseki pisze: ↑14 kwie 2024, 21:17 Bardzo dobry artysta nie musi się bać o pracę. A ten przeciętny? AI go zastąpi z korzyścią dla odbiorcy. Czas domorosłych fotografów i grafików bez umiejętności pewnie minie. Kto będzie potrzebował byle jakiej pracy wygeneruje przez AI. Nie sądzę by powstało stanowisko związane z obsługą AI. Bardziej pójdzie to w tym kierunku, że grafik będzie musiał się nauczyć kolejnego narzędzia do generowania grafiki. W każdej branży trzeba się rozwijać i nie widzę sensu demonizować tego w czym pomaga nam obecnie AI. Stanowisko grafika pozostanie bo póki co AI nie zaimplementuje prawidłowo stworzonych grafik, nie stworzy obrazu w wektorach itp. Wystarczy, że pracownicy wydawnictwa rozszerzą swoje kompetencje o stosunkowo nie trudne narzędzia związane z AI.
Niestety zeby stac sie dobrym grafikiem to trzeba od czegos zaczac, a teraz wytniesz ten etap gdzie przecietny grafik moze stac sie dobrym, bo przecietnego zastapi AI
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8789
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2701 times
- Been thanked: 2374 times
Re: Awaken Realms
No ale z ludźmi jest tak samo: nie uczyli się rysować z niczego, tylko na początku przerysowywali cudze prace (względnie na podstawie czyichś dzieł ogarniali podstawy i szlifowali swój warsztat). Dla mnie tu nie ma wielkiej różnicy. Przykładowo, SI generuje dinozaura na podstawie tysięcy zdjęć dinozaurów, które jej wgrano. Człowiek robi... tak samo, bo żadnego dinozaura w swoim życiu na oczy nie widział, czyli kopiuje czyjąś wizję artystyczną
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- brazylianwisnia
- Posty: 4125
- Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
- Has thanked: 272 times
- Been thanked: 941 times
Re: Awaken Realms
Moim zdaniem takie stanowisko będzie powstawać. To tak jak w firmach malujących figurki. Artysta nie maluje figurek od zera. Kolory bazowe robi młodziak, kolejny etap już jaki ciut bardziej zaawansowany gość a artysta figurkę wykańcza wynosząc ja kilka poziomów do góry. Pewnie tak samo będzie z ilustrowaniem w większych firmach. Gdzie junior prompter będzie miał zadanie wygenerować 100 grafik na podstawie wytycznych grafika, grafik wybierze najlepsza, jakiś edytor poprawi kilka rzeczy a grafik na koniec dostosuje ilustracje pod wizję i wymagania.seki pisze: ↑14 kwie 2024, 21:17 Bardzo dobry artysta nie musi się bać o pracę. A ten przeciętny? AI go zastąpi z korzyścią dla odbiorcy. Czas domorosłych fotografów i grafików bez umiejętności pewnie minie. Kto będzie potrzebował byle jakiej pracy wygeneruje przez AI. Nie sądzę by powstało stanowisko związane z obsługą AI. Bardziej pójdzie to w tym kierunku, że grafik będzie musiał się nauczyć kolejnego narzędzia do generowania grafiki. W każdej branży trzeba się rozwijać i nie widzę sensu demonizować tego w czym pomaga nam obecnie AI. Stanowisko grafika pozostanie bo póki co AI nie zaimplementuje prawidłowo stworzonych grafik, nie stworzy obrazu w wektorach itp. Wystarczy, że pracownicy wydawnictwa rozszerzą swoje kompetencje o stosunkowo nie trudne narzędzia związane z AI.
To nie zawsze jest prawda. Są modele jak lokalne Stable Diffusion gdzie możesz nakarmic model swoimi grafikami i na nich będzie się uczyć co w przypadku takiego AR byłoby możliwe.japanczyk pisze: ↑15 kwie 2024, 09:17 Problemem AI jest to, ze ono nie generuje obrazow z niczego tylko nauczylo sie na pracy obecnie istniejacych artyrow, ktorzy nie dostali z tego ani grosza
Niestety zeby stac sie dobrym grafikiem to trzeba od czegos zaczac, a teraz wytniesz ten etap gdzie przecietny grafik moze stac sie dobrym, bo przecietnego zastapi AI
Obecni artyści też pewnej uczyli się podglądając prace wcześniejszych artystów nie płacąc im za to grosza
Sprawa AI nie dotyczy tylko grafik i z czasem będzie dotyczyć niemal wszystkiego. Zwyczajnie jest to skrócenie drogi z świetnego pomysłu do jego dobrej realizacji. Ktoś może mieć świetny pomysł na historie ale brak możliwości realizacji a taka możliwość da mu AI dzięki czemu coraz istotniejszy będzie pomysł i wizja a mniej istotne techniczne wykonanie. Może fani którzy nie mają miliarda dolarów na koncie beda mogli zrealizować swoją wizje ekranizacji 7 i 8 sezonu gry o tron mając dużo lepsze pomysły niż oryginalni twórcy? Może fani różnych gier wideo zekranizuja fajne adaptacje z klimatem, który oni czują najlepiej?będą mieć fajna wizję w głowie, robić setki iteracji scen, które mają w głowie i dzięki AI uda im się ta wizje zmaterializowac. Wydaje mi się, że pomysł, kreatywność i wizja są znacznie ważniejsze niż umiejętność fizycznego wykonania.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Re: Awaken Realms
Z ludźmi jednak jest to trochę tak, że dopuszczamy takie działanie ze względu na to, że służą one zapewnieniu sobie bytu przez takiego człowieka - zdobywa umiejętności które przekują się na dobro jego/jego rodziny. AI które się wyuczy robienia tego samego automatycznie (prawie automatycznie) na podstawie tych samych źródeł działa jedynie na rzecz kogoś kto chce tego człowieka wyciąć z procesu.Curiosity pisze: ↑15 kwie 2024, 09:29No ale z ludźmi jest tak samo: nie uczyli się rysować z niczego, tylko na początku przerysowywali cudze prace (względnie na podstawie czyichś dzieł ogarniali podstawy i szlifowali swój warsztat). Dla mnie tu nie ma wielkiej różnicy. Przykładowo, SI generuje dinozaura na podstawie tysięcy zdjęć dinozaurów, które jej wgrano. Człowiek robi... tak samo, bo żadnego dinozaura w swoim życiu na oczy nie widział, czyli kopiuje czyjąś wizję artystyczną
To tak jak z każdą gałęzią przemysłu (uogólniając) - jak się ją redukuje to warto działać tak, żeby ci którzy w jej obrębie egzystują nie zostali na lodzie.
Re: Awaken Realms
Przepraszam za tak mocne cięcie, ale w zasadzie zgadzam się z całością twojej wypowiedzi. Natomiast odnośnie tego fragmentu o ile popieram to mam kurcze też tak, że czasami warto docenić to rzemiosło. Czasami cenię wyżej pewne rzeczy wiedząc, że ktoś to własnoręcznie wykonał. Włożył w to jakiś szerszy wysiłek - dlatego chyba mają też jakieś wzięcie rzeczy ręcznie robione ze względu na swoją wyjątkowość i pewną unikatowość.brazylianwisnia pisze: ↑15 kwie 2024, 09:31[...] Wydaje mi się, że pomysł, kreatywność i wizja są znacznie ważniejsze niż umiejętność fizycznego wykonania.
Re: Awaken Realms
Rzeczy wykonane wlasnorecznie zawsze beda cenniejsze niz rzeczy zrobione przez jakis automat.
AI moze skopiowac Mona Lise milion razy ale zadna z tych kopi nie zaleznie jak dokladnie nie bedzie warta tyle ile oryginal.
Tak samo bedzie z nowymi dzielami sztuki zrobionymi przez prawdziwych artystow. Oryginaly beda cenne, kopie AI beda uzyteczne ale bezwartosciowe poza ich pierwotnym przeznaczeniem (jako grafika do gry, ksiazki, filmu itp).
AI moze skopiowac Mona Lise milion razy ale zadna z tych kopi nie zaleznie jak dokladnie nie bedzie warta tyle ile oryginal.
Tak samo bedzie z nowymi dzielami sztuki zrobionymi przez prawdziwych artystow. Oryginaly beda cenne, kopie AI beda uzyteczne ale bezwartosciowe poza ich pierwotnym przeznaczeniem (jako grafika do gry, ksiazki, filmu itp).
- brazylianwisnia
- Posty: 4125
- Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
- Has thanked: 272 times
- Been thanked: 941 times
Re: Awaken Realms
Skoro fotografia jest ceniona sztuka gdzie człowiek fizycznie wciska tylko jeden przycisk to dlaczego jak jakiś artysta będzie siedział nad dziełem mocno wspomaganym AI robiąc iteracje, zmiany konceptu, różne podejścia i na koniec dodając coś od siebie to dlaczego takie dzieło miało by być niedocenione przez kogoś? Mam wrażenie,że ludzie nie chcą widzieć ile ktoś musi się napracować by zrobić coś naprawde dobrego i innowacyjnego przy wykorzystaniu AI. To właśnie jak z fotografią tyle, że mamy skupienie na tym, że człowiek tylko wcisnął przycisk a maszyna zrobiła całą robote. Podobnie jak przy fotografii tak i przy AI trzeba mieć jakąś wizie tego co chce się osiągnąć, pomysł na styl, kompozycje, przekaz danej ilustracji. Jasne, można łatwo i szybko wygenerować jakąś generyczna szmire ale by ktoś powtarzalnie robił dobre dzieła musi być artystą i mieć wiedze w temacie oraz sporo się napracowac. Cała ta praca to jest właśnie ludzkie rzemiosło w tej dziedzinie. Reżyser filmu też najczęściej własnoręcznie nie kreci ujęć i nie robi wszystkiego sam. Dobiera sobie operatorów, aktorów, scenarzystę, daje do wszystkiego swój wkład i wydaje wszystkim na planie takie właśnie "prompty", ma tylko pośrednia kontrole a jednak cenimy sobie wybitnych reżyserów.Wildcard pisze: ↑15 kwie 2024, 10:53 Rzeczy wykonane wlasnorecznie zawsze beda cenniejsze niz rzeczy zrobione przez jakis automat.
AI moze skopiowac Mona Lise milion razy ale zadna z tych kopi nie zaleznie jak dokladnie nie bedzie warta tyle ile oryginal.
Tak samo bedzie z nowymi dzielami sztuki zrobionymi przez prawdziwych artystow. Oryginaly beda cenne, kopie AI beda uzyteczne ale bezwartosciowe poza ich pierwotnym przeznaczeniem (jako grafika do gry, ksiazki, filmu itp).
Słowem klucz może być tu "kopiowanie" bo większość topowych AI niczego nie kopiuje. Sama z siebie też robi tylko mniej istotna część pracy. Wkoncu artyści też nie są cenieni za to,że pięknie odwzorowują rzeczywiśc a za pomysł.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Re: Awaken Realms
Pewnie różne dziedziny będą mniej lub bardziej podatne na aplikacje AI - fotografia to dobry przykład, bo tutaj artyzm jest właśnie po stronie koncepcji. Natomiast jeżeli chodzi o 'filmówkę' to o ile faktycznie otwieramy drzwi dla małych filmowców, to niestety mam wrażenie, że największe zyski będą jednak po stronie tych ogromnych molochów które chętnie wytną koszty ludzkie i zastąpią małe trybiki ludźmi od AI w imię optymalizacji.brazylianwisnia pisze: ↑15 kwie 2024, 11:42Skoro fotografia jest ceniona sztuka gdzie człowiek fizycznie wciska tylko jeden przycisk to dlaczego jak jakiś artysta będzie siedział nad dziełem mocno wspomaganym AI robiąc iteracje, zmiany konceptu, różne podejścia i na koniec dodając coś od siebie to dlaczego takie dzieło miało by być niedocenione przez kogoś? Mam wrażenie,że ludzie nie chcą widzieć ile ktoś musi się napracować by zrobić coś naprawde dobrego i innowacyjnego przy wykorzystaniu AI. To właśnie jak z fotografią tyle, że mamy skupienie na tym, że człowiek tylko wcisnął przycisk a maszyna zrobiła całą robote. Podobnie jak przy fotografii tak i przy AI trzeba mieć jakąś wizie tego co chce się osiągnąć, pomysł na styl, kompozycje, przekaz danej ilustracji. Jasne, można łatwo i szybko wygenerować jakąś generyczna szmire ale by ktoś powtarzalnie robił dobre dzieła musi być artystą i mieć wiedze w temacie oraz sporo się napracowac. Cała ta praca to jest właśnie ludzkie rzemiosło w tej dziedzinie. Reżyser filmu też najczęściej własnoręcznie nie kreci ujęć i nie robi wszystkiego sam. Dobiera sobie operatorów, aktorów, scenarzystę, daje do wszystkiego swój wkład i wydaje wszystkim na planie takie właśnie "prompty", ma tylko pośrednia kontrole a jednak cenimy sobie wybitnych reżyserów.Wildcard pisze: ↑15 kwie 2024, 10:53 Rzeczy wykonane wlasnorecznie zawsze beda cenniejsze niz rzeczy zrobione przez jakis automat.
AI moze skopiowac Mona Lise milion razy ale zadna z tych kopi nie zaleznie jak dokladnie nie bedzie warta tyle ile oryginal.
Tak samo bedzie z nowymi dzielami sztuki zrobionymi przez prawdziwych artystow. Oryginaly beda cenne, kopie AI beda uzyteczne ale bezwartosciowe poza ich pierwotnym przeznaczeniem (jako grafika do gry, ksiazki, filmu itp).
Słowem klucz może być tu "kopiowanie" bo większość topowych AI niczego nie kopiuje. Sama z siebie też robi tylko mniej istotna część pracy. Wkoncu artyści też nie są cenieni za to,że pięknie odwzorowują rzeczywiśc a za pomysł.
To tak jak ze wspieraczkami - idea inna a egzekucja taka, że molochy używają jej jako przedsprzedaży ( nie wyłącznie, ale poweidziałbym że największy kapitał jest od nich).
Re: Awaken Realms
Co prawda nie dotyczy to bezpośrednio AR, bo właściwie z Gamefound łączy ich tylko teraz osoba CEO, ale i tak może być dla kogoś ciekawe widełki dla developerów jakie oferują: https://nofluffjobs.com/pl/?criteria=ke ... Dgamefound
Gdy link przestanie byc aktualny: junior .net (8-13k), .net (13-18k), senior .net (18-23), qa (7-11k). netto zł na b2b.
Gdy link przestanie byc aktualny: junior .net (8-13k), .net (13-18k), senior .net (18-23), qa (7-11k). netto zł na b2b.
sprzedam / bgg contribs / “an’ it harm none, do what ye will”
- Hardkor
- Posty: 4542
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1366 times
- Been thanked: 875 times
- Kontakt:
Re: Awaken Realms
Na moje oko takie spoko jak na branże.sopel82 pisze: ↑15 kwie 2024, 14:24 Co prawda nie dotyczy to bezpośrednio AR, bo właściwie z Gamefound łączy ich tylko teraz osoba CEO, ale i tak może być dla kogoś ciekawe widełki dla developerów jakie oferują: https://nofluffjobs.com/pl/?criteria=ke ... Dgamefound
Gdy link przestanie byc aktualny: junior .net (8-13k), .net (13-18k), senior .net (18-23), qa (7-11k). netto zł na b2b.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
- krecilapka
- Posty: 972
- Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 188 times
Re: Awaken Realms
Nie wiadomo, ale obiecali, że o zamknięciu dadzą znać odpowiednio wcześniej.
sprzedam / bgg contribs / “an’ it harm none, do what ye will”